Nog een hete dag - Reisverslag uit Twentynine Palms, Verenigde Staten van Harry en Marie-Louise Broeders - WaarBenJij.nu Nog een hete dag - Reisverslag uit Twentynine Palms, Verenigde Staten van Harry en Marie-Louise Broeders - WaarBenJij.nu

Nog een hete dag

Door: HarryEnMarieLouise

Blijf op de hoogte en volg Harry en Marie-Louise

12 Juni 2011 | Verenigde Staten, Twentynine Palms

Het is Harry gisteren niet goed gelukt om de foto's er goed op te krijgen, dus dat probeert hij straks nog een keer.
Nog even over mijn zonneklepje, het is vast, de voorzienigheid geweest, want wat ben ik blij met mijn zonnebril. Aan dat klepje had ik hier echt niets gehad.
Vandaag weer het Joshua Tree National Park in geweest. Eerst wat boodschapjes voor de picknick en genoeg water inslaan, want we drinken hier aardig wat water weg met deze hitte van 35C. We hebben vandaag verschillende wandelingetjes gemaakt. Als eerste bij het bezoekerscentrum, naar een kleine oase.
We zijn via de noordelijke ingang het park ingegaan, en hebben vandaag alleen de Mojave Desert gehad. In deze woestijn staan heel veel Joshua Trees. We zijn doorgereden naar Skull Rock en hebben daar een wat grotere wandeling gemaakt. Gelukkig niet zo groot als gisteren want dan had het weer verkeerd uitgepakt. Wel een mooie wandeling, door, over en tussen de rotsen. De derde wandeling was weer een kleintje bij Cap Rock. Daar stonden verschrikkelijk veel van die Joshua trees. Ze hadden het ook wel het Joshua tree wood kunnen noemen.
De vierde was eigenlijk geen wandeling te noemen. Maar meer naar een schitterend uitzichtpunt lopen: Keys View. Je zag daar zo de Andreas breuklijn lopen. wat ook heel vreemd was, is dat je midden in de woestijn staat en bergtoppen ziet met sneeuw erop. Links kon je ook de binnenzee (Salton Sea) zien.
Daarna zijn we naar de Barker Dam gereden om daar een wandeling te maken. De meeste mensen gaan alleen naar (in dit geval de Barker Dam) het belangrijkste punt. Echt zonde, de dam met alles wat daarbij hoorde was echt mooi om te zien. Maar de rest van de wandeling was zeker zo mooi. We hebben daar ook nog petrogliefen gezien.
De vijfde wandeling was ook schitterend. Hidden Valley. Zoals de naam al zegt een verborgen vallei. Vroeger, als de veedieven vee gestolen hadden zochten ze een beschutte plaats waar ze het vee opnieuw konden brandmerken. Dit was een ideale plaats daarvoor. De laatste wandeling die we wilden doen, was Indian Cove. Helaas konden we daar het beginpunt niet van vinden.
Tot slot hebben we Mexicaans gegeten, want dat moet je hier toch echt een keer gedaan hebben. Lekker, maar geef mij maar Italiaans.
Groetjes en tot morgen.

• 12 Juni 2011 - 06:34

Bas:

hoi,
    jullie hebben al veel mee gemaakt in amerika zie ik.
    en ook hele mooie foto's.
    ik hoop dat het goed gaat.

groetjes Bas

• 12 Juni 2011 - 07:07

Zjanneke:

hoi marie-l en harry,
    op n mooie pinksterdag, is een toepasselijk liedje voor hier maar ook voor jullie.
    voor jullie samen n mooie dag, lekker genieten want het is en blijft bijzonder.
    fijn dat ik t op afstand een heel klein stukje mee mag maken.
    pinkstergroetjes zjanneke.

• 12 Juni 2011 - 16:04

Willemien:

Hele mooie foto's< geniet nog van de vakantie !!!!

groetjes Willemien

• 12 Juni 2011 - 20:32

Jack En Miek:

Ha lieverds,

wij zeggen alvast; HAPPY ANNIVERSARY!!!!! Geniet van jullie trouwdag!