Hiking all day - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Harry en Marie-Louise Broeders - WaarBenJij.nu Hiking all day - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Harry en Marie-Louise Broeders - WaarBenJij.nu

Hiking all day

Door: HarryEnMarieLouise

Blijf op de hoogte en volg Harry en Marie-Louise

19 Juni 2011 | Verenigde Staten, Springdale

Uitgeslapen en gelukkig opgeknapt. Na het ontbijt de shuttle bus gepakt naar Zion Lodge om daar eerst een paar petten of zonneklepjes te kopen want die waren we vergeten, en hebben we hier echt wel nodig. Daar zijn we toen maar begonnen met een kleine wandeling naar The Grotto. Daar nee en we de shuttle weer gepakt naar het eind van het park. Zion ligt echt in de canyon. Daar hebben we de Riverside Walk gedaan tot het begin van de Narrows.(deze was verder afgesloten vanwege het te hoge water, hier moet je dan doorheen waden of zwemmen). Dit was een flinke wandeling, maar vrij vlakke pad. We hebben op een rustig pleje even wat gegeten. Daarna zijn we naar de Weeping Rock gegaan, een vrij korte maar steile wandeling. Daar vandaan zijn we verder gegaan met een wandeling die Harry gisteren ook gemaakt heeft, naar de Hidden Canyon. Een vrij pittige lange wandeling die eigenlijk alleen maar vrij steil naar oven ging, en waarbij we af en toe echt moesten klimmen. Op sommige plaatsen hangen kettingen aan de rotswand verankerd om je aan vast te houden, omdat je heel dicht langs de afgrond gaat. Een schitterende wandeling, maar wel zwaar. ( Harry deed hem gisteravond veel sneller, hadden we nu wel het brandende middag zonnetje.) toen even wat gedronken, en aan een andere wandeling begonnen die Harry gisteravond al gedaan had. Naar de Emerald Pools. Het Lower Emerald Pool Trail was weer goed te doen wel stijgend, maar niet zo zwaar, maar naar de Middle en Upper Emerald Pool was het soms door los zand, maar ook weer over rotsen klimmen. Deze wandeling was wel steil, maar niet langs een afgrond. Heel mooi ook echt weer de moeite waard die hele klim. Hierna zijn we weer door gelopen naar de Grotto. Een mooi wandeling maar gelukkig wel weer dalend. Inmiddels hebben we zo'n 6,5 tot 7 uur gewandeld vandaag. We zijn toen met de shuttle weer richting Springdale gegaan, waarbij we onderweg nog bij een paar punten even gestopt zijn om naar uitzichtpunten te lopen. Hierna zijn we in Springdale gaan eten, wat we na zo'n dag wel verdiend hadden. Groetjes, en bedankt voor alle beterschaps wensen, dat heeft vast geholpen. Liefs en tot morgen.

• 19 Juni 2011 - 10:58

Fien:

Hoi !Gelukkig ben je weer beter.
    Dit wordt jullie laastse week jammer want het reisverslag hebben jullie geweldig gedaan met foto's erbij, volgende keer toch iemand mee als verzorgster IKKKK (Grapje hoor wat moet je met die bejaarden).
    Hier is het weer 3xniks 18 Juni braderie heb niet uit gepakt ben om 10 uur de auto weer in gaan pakken en naar huis gegaan het was echt niet te doen (zoals in Hellevoetsluis )regen en wind en onweer voorspeld.
    Allen gingen weg misschien dat van de 150 kramen er 10 bleven .
    Zo ben uit gezeurd en wens jullie nog een super weekje Liefs Jaap en Fien

• 19 Juni 2011 - 15:32

Sjaan:

Hallo broedertjes,

Ben blij dat je weer beter bent,ziek zijn is nooit wat maar zeker niet in je vakantie.
    Wat is het een prachtig land zeg,ik wou me maar bij Fien aansluiten om jullie 25 jarig huwelijks feest ook mee te gaan als verzorgster .'kHeb gisteren niet kunnen kijken maar zag je net liggen in dat grote bed ,wel zielig hoor zo,n klein vrouwtje.Harry zat gelijk onthand zonder fotograaf.
    Maar nu kun je er weer tegenaan begrijp ik maak maar veel foto,s dan genieten wij met jullie mee.

groetjes Sjaan en Piet.

• 19 Juni 2011 - 19:04

Mar:

Hi globetrotters,

Had jullie natuurlijk eerder een felicitatie willen geven! Want terwijl jullie genieten van al het moois, hebben Theo en Anne te horen gekregen dat ze geslaagd zijn! :-)) Van harte!!