Joshua Tree Park - Reisverslag uit Twentynine Palms, Verenigde Staten van Harry en Marie-Louise Broeders - WaarBenJij.nu Joshua Tree Park - Reisverslag uit Twentynine Palms, Verenigde Staten van Harry en Marie-Louise Broeders - WaarBenJij.nu

Joshua Tree Park

Door: HarryEnMarieLouise

Blijf op de hoogte en volg Harry en Marie-Louise

11 Juni 2011 | Verenigde Staten, Twentynine Palms

Vanmorgen rond half 9 vertrokken uit San Diego. Op weg naar Joshua Tree Park. Een flinke rit van ongeveer een uur of 5. Tussendoor een Starbuck's gepakt voor ons ontbijt. Voor onze lunch hebben we een paar supermarkten gehad, maar daar hebben ze of geen brood en/of geen groente en fruit. Uiteindelijk een 7 eleven (een soort koffieshop, wat je bij ons bij een wat groter tankstation kunt vinden) gevonden om wat voor onze lunch te halen. De temperatuur is inmiddels knap opgelopen. We kunnen merken dat we in het woestijklimaat komen. Een droge warme lucht. We zijn blij dat het nog wat waait, anders zou het echt niet om uit te houden zijn. Eindelijk bij Joshua Tree Park. Het is hier nog droger en warmer. Het eerste gedeelte waar we doorheen reden was de California desert. Daar hadden we al snel een kort wandelpad van ongeveer 400 meter. Je merkt dan al dat je voor genoeg water moet zorgen onderweg. Hier zagen we de eerste hagedisjes (wat zijn die beestjes snel). Bij het bezoekerscentrum hebben we gelijk een pas voor alle parken aangeschaft (prijs valt erg mee). Daarna hebben we een wandeling gemaakt van bijna 5 kilometer (de Mastodon Peak Trail). Erg mooi om te zien. We hebben weer volop hagedissen gezien, natuurlijk de " Cottonwood Trees" en ook "roadrunners" (altijd gedacht dat die wat groter waren). Hier komen ook tarantula's en schorpioenen voor, maar die hebben we niet gezien, die komen 's nachts te voorschijn. Zo'n wandeling is zwaar en lang genoeg voor mij, klimmen, weinig wind of zelfs niets, en dan nog van die hoge temperaturen. (moest dit vanavond ook bezuren met migraine). Daarna nog een kortere wandeling gedaan door de cactustuin. Dit is een stuk woestijn waar heel veel van de zelfde soort giftige cactussen staan (zie foto's). Daarna zijn we verder gereden door de Mohave Desert naar ons hotel in Twentynine Palms. Ik was blij dat we er waren. Morgen gaan we weer een stukje terug het park in voor nog een paar wandelingetjes, hopelijk met minder nadelig effect. Groetjes aan iedereen die dit leest.

• 11 Juni 2011 - 05:39

Mohammed Obeid:

De eerste foto is echt prachtig , fantastisch

• 11 Juni 2011 - 06:58

Harry En Marie-Louise Broeders:

Sorry Mohammed, later is de volgorde nog gewijzigd.

• 11 Juni 2011 - 08:32

Fien:

Hoi Ik wil ook vakantie.Waarom daarom.
    Sta om 10 uurop tel Manfred Mam ben je thuis kom ik met de kinderen Marsha is naar een vrijgezelen feest Leuk
    Bas had gisteren avond afgesproken dat zijn er al 5
    Mijn zus met man m'n broer met vrouw dat worden er 9 Al maanmde geleden afgesproken(Kan niet nee zeggen)
    Heb ik nog een partymer wordt bij elkaar 10 monden .
    We beginnen met de lunch want allen komen zo 12 uur.
    Ik verlang nu naar een Braderie.(Heb alles aan Anja Brand door gegeven die deed het verder}
    Weet even niets alleen geniet allebei .Ik ga vast tafel dekken. Tot Morgen Knuffel Fien

• 11 Juni 2011 - 13:14

Sonja:

leuk dat we jullie zo kunnen volgen. Heb niet het idee dat jullie nederland missen. Hier regent het eindelijk zo af en toe. Kijk regelmatig even naar jullie verslag ben blij dat alles verder goed verloopt. Nog heel veel reis plezier. Groetjes Frans, Sonja en de Meiden

• 11 Juni 2011 - 17:33

Mirjam:

Ja ja, we hebben hem in de gaten Op de 13e willen jullie vast en zeker in Las vegas arriveren en daar opnieuw trouwen??? Of schat ik de route verkeerd in?
    Mooie foto's, maar het ziet er inderdaad erg droog, dor en erg warm uit daar. Vlug verder naar een verkwikkende oase. groetjes